.


Glitter Text @ Glitterfy.com terima kasih diatas kunjunagn anda di blog nurbalqisnatasya,saya harap anda tidak serik untuk mengunjungi di blog ini,dan jangan lupa sebelum keluar dari blog saya,anda sudah menfollow me,,thanks....selamat berjumapa kembali

Friday 27 May 2011

~~qiamullail~~

.malam tadi aku tak tidur langsung..sampi ayah aku nak pergi surau nak solat subuh  pun aku masih terjaga ajer..korang nak tahu aku wat apa???heheheheheh aku bergayut la gan bf aku,aku gaduh2c tapi da berbek jer..ala pasal handset gan kamre jer..tu pun nak gaduh..hakhakhakhak,,tapi bukan pasal tu yang aku nak bebel,aku nak terangkan sesuatu yang aku dan korang memang semua da tahu,just kita jer nak tak nak lakukan.... 

apa kene mengenanya dengan gambar apa tu??????
kalo korang nak tahu tu gambar orang tengah bertafakur diwaktu malam
ini di takrifkan orang tu tengah berqiamullail di waktu malam..orang tu dia merendahlan diri dengan Allah,dan dia sebagai hamba-Nya menjalankan kewajipan terhadap Allah,dan berasa syukur dengan kehidupan yang dia ada..aku bukan nyer selalu pun buat qiamullail pun..dalam setahun maybe boleh dikira la la kan..hehehehehehe.malam tadi aku terfikir "kalau lah aku berqiamullail gerenti nagntuk gila.tapi bila tak buat  memang tak nak tidur terkebil-kebil mata.Ne la SYAITAN yang nak menghancurkan anak-anak adam.Kalo nak buat sesuatu tu aja alasan..hmmm......

kadang-kadang juga kalau nak buat sesuatu kenelah dengan hati yang ikhlas,tu yang aku cakap just nak tak nak jer buat,,nak-nak lagi waktu pagi2x buta..semua orang tidur,,huhuhuhuh,kalo korang nak tahu apa kelebihan qiamullail??

  Daripada Abu Hurairah : Aku bertanya : Wahai Rasulullah! Beritahulah kepadaku tentang suatu amalan yang membolehkan aku masuk Syurga lalu nabi s.a.w bersabda yang bermaksud : Sebarkanlah salam, jamukanlah makan, dirikanlah solat sedangkan manusia lain sedang tidur nescaya engkau akan masuk Syurga dengan selamat – Dikeluarkan oleh Imam Ahmad, Hakim dan Ibnu Habban dengan sanad sohih

marilah kita jalani kewajipan kita sebagai hamba_nya.walaupun ianya hanya sunat semata-mata,tetapi ia diharuskan kita supaya melakukan..selamat beramal...

No comments:

Post a Comment